Az Ellenfény legújabb száma elsősorban a független társulatok helyzetével foglalkozik. Az egyik rovat a Debreceni Alternatív Színházi Szemléről szól, melyet idén pénzhiány miatt a budapesti Merlin Színházban rendeztek meg. Pálfi György (1974) filmrendező, forgatókönyvíró volt a szemle egyik zsűritagja. A fesztivál díjkiosztása után beszélgettünk vele tapasztalatairól, benyomásairól. Az Ellenfény 2010/9. számában olvasható interjú egy részletét emeljük ki.
Rácz Attila (?????) a szentesi gimnázium drámatagozatán végzett, majd a pécsi egyetem bölcsészkarán szerzett diplomát. 1995-ös újralakulásakor csatlakozott a Stúdió „K”-nak, melynek 1997-ig volt tagja. 1997-ben több társával megalakította Hólyagcirkusz Társulatot, mellyel jelenleg is dolgozik. Közben elvégezte a Színház és Filmművészeti Egyetem dramaturg szakát. Rácz Attilával az alternatív színházak jelenlegi helyzetéről beszélgettünk.
Pálfi György (1974) filmrendező, forgatókönyvíró volt az Alternatív Színházi Szemle egyik zsűritagja. A fesztivál díjkiosztása után beszélgettünk vele tapasztalatairól, benyomásairól.
A Tünet Együttes előadása semmilyen szempontból nem túl eredeti alkotás. Témája: az élet értelme és értelmetlensége, a magány és a halál, a véletlen, a „mit tettél le az asztalra” problémája az eddigi előadásaikban is megjelent már. Formája: a fülhallgató alkalmazása, csatornát és előadót váltogató befogadása szintén nem új keletű technikai ötlet. Ám Az élet értelme nem az eredetiségében, hanem az egyediségében rejlik!
A Tao Te Fehér Ferenc első olyan munkája, melyben ténylegesen is táncos-koreográfusként mutatkozik be. Az előadásból kiderül, hogy Fehér képes az általa használt sajátos mozdulatokat más testére is varrni, úgy, hogy az önálló táncnyelvvé váljon.